Today :

26 Disember 2010

Kemampuan Berfikir Di Luar Kotak Penalti

Malam itu,gua tidur seperti biasa.Seperti manusia bujang normal.Cukuplah sekadar beralaskan bantal di celah kangkang .Dalam asyik dibuai mimpi.Gua dapat rasakan kaki gua di gigit oleh seekor serangga.

Pek!

Tindakan reflek gua masih di tahap memuaskan.Sambil gua menghayunkan tubuh ke tilam semula.Tidurlah gua dengan bersungguh-sungguh menunggu subuh.

Bila fajar mula meyinsingkan cahayanya memasuki celahan jendela.Gua perhatikan dari luar.Puing-puing salji mula berguguran.Makin jelas bila gua merapatkan posisi muka di bingkai cermin.Adakah gua bermimpi?

Gua cuba berikan sedikit tamparan ke atas diri sendiri.Namun,masih jelas.Memang sah lagi.Malaysia dah ada salji.Lahirlah kuntuman senyuman dari bibir gua seketika.Kesejukan yang amat ketara mula menguasai diri.

Rasa macam tak boleh tahan lagi!sejuk gila babi!

*****

Semalam Dokter bagi MC tahu.Gua didapati demam!



Nota Tepi :Kenapa dokter selalu tanya gua sakit apa? Kalau gua tahu gua sakit apa.Baik gua yang jadi dokter.Haish..

12 ulasan:

  1. lek2 cool bro hhahaha...harap2 cepat sembuh...insyAllah... apa2 jgn lupe call pakcik mahazir nanti dia..risau..kasi tahu kat pakcik mahazir..yag ko demam...hak3!! =)

    BalasPadam
  2. wahahaha. demam makan ubat der !

    BalasPadam
  3. mukin - tq =)
    Imanshah - ingat perangai aku mcm cikgu skolah STAR ke?
    Farah - Nasib kau tak jadi dokter lg.mkn suda.

    BalasPadam
  4. kamu kamu kamu...saya singgah balas..

    cepat sembuh kamu..=)

    BalasPadam
  5. betul2
    lya pun selalu pikir cm gitu gk
    doc tanya pt sakit apa

    BalasPadam
  6. aisy.. memang demam pun,mana mungkin malaysia ada salji. nak gak tengok! haha. tapi memang betul ! dok suka sgt tanya soalan, 'adik sakit apa?' mangkuk btol

    BalasPadam
  7. asal blog kite design lebih kurang jerk?hahahaha..eh ehh eksaited pulak.

    BalasPadam
  8. hehe. demam oh demam :P

    puiyoo..num follower dia dah tade! XD

    BalasPadam
  9. Eda - TQ
    cik bulat - btoi2.
    isna - sama isi tak serupa. :)
    shada - thx dear -_-

    BalasPadam