Today :

23 Disember 2010

Dekatkan Telingga Kau Buat Pertama Kali Aku Cerita Pasal Terminator Pertama Di Malaysia

Gua rasa ramai di antara kalian yang tidak tahu tentang kehidupan gua yang penuh berliku semasa kecil dahulu.Gua tidak di besarkan dari darah daging sultan mahupun jutawan minuman peramping .Jika tidak sudah pasti gua ada gaya rambut yang menawan bukan?

Kalian tahu apa pekerjaan Mahazir? Siapa Mahazir ? Iya,dia abah gua.Dia seorang guru.Guru geografi lagi.Jangan tipu pasal bentuk muka bumi dan di mana lombong biji timah di Malaysia. semua dicelah giginya sahaja.Dia GPS analog tahu.

*****

Lokasi TV2 : Night Action

John : Now dont take this the wrong way , but you are a Terminator right ?

Terminator : Yes Cyberdyne system Model 101.

( Teng Teng Teng Teng Teng, Teng Teng..Muzik Background ).

Tiba-tiba.

Zap..!

Gua megelak ala-ala Mc Gyver.Tapi gua silap.Mc Gyver mana boleh calen Terminator. Bersepai badan gua.Gara-gara tidak baca buku.Sudah Menjadi rutin anak-anak Mahazir untuk mengulang kaji pelajaran setiap malam.Ulang lagi,setiap malam okey.

Jika kalian dapat meyaksikan Terminator dari kaca TV.Kalian kurang pendedahan awal 3D.Gua agak bertuah sejak di bangku sekolah sudah di dedahkan dengan teknologi 3D dari rumah.Cool bukan ?Berhadapan dengan Terminator pandai geografi.

Jadi tidak hairanlah gua menangis dan terkedu bila meyaksikan sinetron Senario sekali pun .( Lepas kena cok slam baru boleh tengok TV ).

Oleh itu,Terminator juga sangat berdisplin memastikan hari-hari gua di habiskan dengan aktiviti berfaedah tanpa dadah.Kalian tahu apa Terminator pesan dulu ?

"Jika abah tau kau isap rokok,abah cincang kau".

Caring bukan? sebab itu gua tidak merokok sampai sekarang.Memang berkesan cara abah gua.Gua harap gua akan guna pakai untuk anak-anak gua kelak.

Gua dilahirkan di tepi laut.Oh ,untuk pengetahuan selain megendap anak dara orang di tepi laut.Gua juga suka memancing.Pada sekitar tahun 1994,hobi gua semakin serius.Gua lebih cenderung memancing sehingga lupa makan,minum dan juga rancangan Along.Gua rindukan Siti Sifir sebenarnya.

Akibat hobi gua semakin sukses dan ekselen.Pembelajaran gua turun secara bertubi-tubi sehingga gua di suruh kata " jangan malas 1000 kali pada pintu bilik " oleh Terminator.

Dasyat bukan ?Itu gua anggap seksaan sebagai tahap 1 .

Tapi Mahazir pernah megamuk sambil urat hijau timbul di dahi sekitar 1995 dengan wajah yang bengis memanggil nama gua.

Kali ini tahap 5.Bila tiba tahap 5.Isteri Mahazir sukar baking gua lagi.Abang-abang sedara dan sahabat handal Mahazir pun gagal menahan dia.

Seperti kata-kata terakhir Terminator "hasta la vista bebeh".

Dengan lantang dia memanggil ..

" Hasbullah !" secara berulang kali dan tidak terkira harakatnya.

Sedang gua ketawa bersungguh-sungguh ke atas adek gua.Sekarang gua hanya sempat berlari keluar rumah.

Bagaikan serigala dan halintar pecutan gua melambai-lambai dan menahan motor penduduk setempat yang memang masak dengan karenah Mahazir.

Without order , secara automatik penduduk akan memberhentikan motor memberi seat pembonceng buat gua.

kalian tahu kemana halatuju gua? rumah Tok gua atau Teratak Rafeah.Tok gua sangat femes di Pangkor kerana kejayaanya menundukan keganasan Terminator pada masa itu.

The Final Destination buat gua.

Disini gua selamat.Tok gua sangat cool tahu.Dia tak pernah marahkan gua walaupun sering kali gua memcampakan kucing dan ayam ternakanya ke dalam laut melalui titian nelayan.kejam ?
tidak nakal itu lebih manis.

Iya gua lupa menyatakan kesalahan gua tadi,Ingin tahu ?

Gua cukur kening adek ala-ala Mr Spock .


10 ulasan:

  1. hahahah...asal tak kasi bersih terus bulu kening tuh..hahah..baru boleh gune celak..ikut ske nak style cm ne..hohooh..tapi ko mmg stylo..r...hak3!!

    BalasPadam
  2. salam, wah anak pak guru rupanya..hehe

    hang memang sesuai campak kat sungai perak

    BalasPadam
  3. cukur kening? OMG! =..=

    nice la wlupun pnjg. keep it up :P

    BalasPadam
  4. hahahaha. hensem tak adek kau time tuh?? wakaka.

    BalasPadam
  5. mukmin - haha..
    imanshah - ah..kau pun sama cikgu tak boleh pakai.
    shada - ya itu hobi atau habib pun kurang pasti.
    zaty - owh tidak hansome.adek aku perempuan.

    BalasPadam
  6. nakal itu lebih manis.

    gua suka .

    :D

    BalasPadam
  7. sesuai kena penerajang la.
    haha...

    childhood with cries and laughs.
    :)

    BalasPadam
  8. zaman silam kau memang sangat emosi. haha

    BalasPadam
  9. kalau wa jadi ayah lu, wa da sumbat lu dalam microwave mase baru lahir.

    BalasPadam
  10. elina : nama kau epic sgt utk gua.
    one-nie : gua rasa penenajang itu stail
    fitri : biasa ank laki
    fara : kau kaunseling paling kejam dan berkesan!

    BalasPadam