Today :

13 Disember 2010

Pegalaman Saya Berjogging

Sebagai manusia bukan mamalia dan replitia gua telah merajinkan sendi-sendi tulang empat kerat gua turun ke Tasek Permaisuri untuk berjogging.Pada hujung minggu tidak hairanlah begitu padat masyarakat beriadah bersama keluarga dalam tidak megenal usia dan jantina mahupun jenis bangsa.Semua masing-masing sibuk dengan agenda pelik masing-masing.

Dalam kedinginan embun pagi itu,gua terasa badan ini sangat energetik untuk membuat larian pecut tanpa sebarang karbon dioksida dihembus keluar dari rongga pernafasan.Jangan percaya, gua tipu.Mana mungkin manusia tidak bernafas ketika berlari.

Senam arobik gua try follow,tapi haram tak masuk taste gua.Gua tak pandai nak meyesuaikan diri dengan gaya mentadak yang di pamerkan.Serta rukuk ragbi daripada panel aksi pelik mereka.

Gua teruskan perjalanan lebih kurang 5 minit,Gua perhatikan gerak geri yang tangkas.Kali ini tiada sebarang muzik berkumandang.Gua cuba ikut dari belakang.Perlahan-lahan gua angkat kaki tinggi-tinggi.Tapi haram tak boleh sebab kangkang gua bukan kangkang bruce Lee.Gua failed Wushu.

Gua teruskan lagi perjalanan di pagi itu..

"Perlahan-lahan turunkan punggung ke muka bumi untuk megelak kecederaan, ok goyang-goyang lagi " dari arah utara megikut pandangan gua.

1 suara agak besar dan lantang sedikit dengung.

Pergh..Tarian poco-poco yang majoritinya di monopoli oleh golongan retro.Naik risau gua tengok.Takut-takut nanti ajal tiba tika sedang gelek.Gua masih dapat meneruskankan perjalanan dengan konsistan tanpa sebarang masalah.

Sempat juga gua membalas senyuman makwe-makwe obes yang sedang berlari.Maklum lah masa badan solid tak teringat pulak nak berlari-lari anak ya.

Hampir setengah perjalanan gua masih tidak dapat megeluarkan manik-manik cecair dari badan.Gua tingkatkan kelajuan tanpa menghiraukan kenaikan harga bahan api.Tapi masih gagal seolah-olah macam ada yang tidak kena.

Tiba di selekoh finishing ..

Gua kaget...

Gua buntu...

Peluh yang tadi segan keluar..Kini bercurah-curah membasahi pipi..

Bergerutu dahi gua..

Mata gua hanya fokus pada tarian sekelompok warga emas..

Ezotik ..Etnik dan bersetai...

Lengokan megikuti semua aspek irama muzik.Lebih dasyat dari sehati berdansa.Visual itu hanya meyakin gua yang umur bukanlah faktor penghalang.

Padam mood gua berlari .Gua ambil keputusan meyaksinya sehingga sesi itu tamat.

makwe-makwe warga emas dia pasang lagu Poke face!

******

Pesanan penaja : tolong jangan berimaginasi .Boleh lemah syahwat.

Lu jangan follow sangat pak cik mak cik oi.

13 ulasan:

  1. hahahaha....bagus..hhaah...berjogging..aku pun kalu kat perlis..pagi2..duk pusing..ni kat kuantan..emm..tak merasa r..sbb..ape..sbb...pencemaran udara..hehhee..perlis takdesngat hohho...

    p/s:padahal malas nak mampus..hohoh

    BalasPadam
  2. haha...mcm haram citer dia...the best la!

    BalasPadam
  3. haha.warga emas ko ko skodeng! gilaa! XD

    BalasPadam
  4. huaaaa..poco poco amat meletihkan okay! haha

    BalasPadam
  5. pergh...sib bek ko jumpa geng retro kat c2..try g mlam ko g nek kat blakang hutan sana 2..haha..bnyak kali dah aku trsermpak..agak ngeri

    BalasPadam
  6. hahaha. lagu poke face tu. taici ka hapa ? :P

    BalasPadam
  7. poco2 tu bes pe..bukan retro je yg wat yg muda cun2 pon aktif wat pe..hahahaha..hebat seh retro2 tu joget poco2 dgn lagu poker face..style habis..

    BalasPadam
  8. baru ku tau...ko ni taste org tua rupenye...kantoiii! haha

    BalasPadam