Today :

12 Disember 2010

Nasihat Tabligh Kampung Kerinchi

Asalamualaikum .

Hairankan ? gua bagi salam . Terimalah hakikat gua dah jadi tabligh Kg Kerinchi.Kah kah kah.

Gua baru balik bertapa dari gurun sahara akibat beberapa peristiwa yang membuatkan hati kencah kelana.

Tapi gua sudah di basuh bersih oleh pendeta mentadak gurun sahara.Sungguh dasyat imaginasi anda kalau anda membayangkannya.

Dua tiga hari ni gua macam laki mati bini.Seriyus, naik muak gua lihat wajah sendiri di cermin.Zomba kg pisang lagi cool.Selaku manusia yang tahap pemikiran kurang dari 9 saat.Gua sudah di nasihatkan oleh pendeta supaya berkongsi beberapa mitos cinta yang diguna pakai sehingga sekarang.

"kalau jodoh tak kemana " hanyalah helah orang-orang tua untuk pasangan yang cintanya mustahil tak berapa gelabah.

"Mencintai tak semestinya memiliki " proganda untuk sedapkan hati yang pasangan yang kecewa.

"Cinta itu buta" Ini slogan bagi megaburi cinta pecinta mata duitan dan materialistik.

Apa cerita ni brader tiba-tiba gua sembang pasal cinta ? ayat kecewa nampak.kah kah kah.Doakan gua cepat sembuh dari peyakit pelik ini.haish...


"malas simptoms lemah iman"
Hasna Hazni 2010
kata-kata pujangga seorang sepupu
Kini sedang berada di Yarmouk University

16 ulasan:

  1. haha. mudah2 han ko sembuh dr penyakit hati tu! :)

    BalasPadam
  2. kita serupa bro..aku pun ada pnyakit tuh hohoho

    BalasPadam
  3. hehe baik..jgnla marah...nt cepat tua...hehehe

    ni ko tgh meroyan ke?haha

    BalasPadam
  4. hahahaa...lek2...aku camni gak...lepas selesai beraya haji waktu raye pertama...hati aku berbuga2 je...tapi tadi..lepas aku on fb...tibe..ade yg membuatkan aku cemburu..hak3!!!..lepas solat ishak tadi...aku naik moto..sorg2 lepas tension...tiba2 aku bermonolg sendirian...hhaaha..

    "tak pe...tak yah pk dah..
    semoga aku jadi engineer yg berjaya pd masa hdapan.... syg Allah,syg Rasulullah s.a.w, sayang mama n abah..syg adik beradik... dan kau..yang terakhir sekali...hahaha..aku tak nak ingat ko...hahaha.."

    terus hati ..aku ok..cuba ko try cara aku..mane tahu ..ok...weh..

    weh..entri ko..ari ni..mmg tally dgn diri aku lepas ishak tadi..hahah.. 'care' r..bro..hohohh

    BalasPadam
  5. ah.apsal gua bicara pasal hati ni.

    ni dah langgar law gua ni kasi reader gua sedyh.

    dem it..kah kah kah.

    cinta gua di halang oleh orang tua.apa mcm ada mcm drama x? haish..

    BalasPadam
  6. siapa bikin ko hati pecah ni brader? meh nak tolong pegi babab kan.

    BalasPadam
  7. in'Allah, sembuh nanti. hee.


    *visit back! :)

    BalasPadam
  8. dlm kelas kita ada ramai awek,,bun pilih je mana suka..hehe

    BalasPadam
  9. ade award utk ko...dtg amik k :)

    BalasPadam
  10. dalam hati ade taman rupenya. ade lagi satu ah bro; bunga bukan sekuntum HAHA

    BalasPadam
  11. yang patah tumbuh yang hilang berganti . kau chill jer . ;) allah beri ujian pada yang mampu jerk . maksudnye , kau mampu lah berlawan ngan penyakit tuh sampai menang ! ha ha ha .

    BalasPadam
  12. separa sembuh.oh aku tak suka jalan berliku.

    BalasPadam