Today :

22 Disember 2010

Harap Salji Tak Tebal Sangat

Mencarut-carut perut gua pagi tadi.Umpama 5 tahun tak makan nasi.Gua singgah kedai makwe depan BHP beli nasi lemak dan 2 ketul karipap penambat hati.Tapi dia senyum pun tak kasi.

Ringan dah kaki.Tapi gua masih cool anggap tiada rezeki.

Masa gua pulun makan tadi.Gua teringat nasi lemak dekat Ipoh.Sebiji rasa resepi.Posisi kedudukan sambal dan timun pun lebih kurang serupa.Terus gelabah hati rasa rindu kampung sendiri.

Kalau di Kolompo musim hujan.Agak-agak di Ipoh mungkin saljikan?

Tak salah rasanya kalau gua stenbai 2 3 helai baju berbulu tebal.

18 ulasan:

  1. hahahaah...bukan setakat salji..snowman pun belambak..siap boleh hidup g hak3!!!sibuk berjalan kehulu kehili.hohoh..

    hak3!!! aku pun nak g tibai nasi lemak ni

    BalasPadam
  2. snowman banyak tau kt ipoh..xsalah kalau kau nk beli baju berbulu tebal..sebab kadang2 salji lebat tau..haha

    BalasPadam
  3. bro, nak daftar nuffnang ke? pegi tengok website dia. ada semua arahan kat situ

    BalasPadam
  4. nak nasi lemak gak....huhu....salji kat ipoh??nak pindah ipoh la pasni...ahaks

    BalasPadam
  5. Musim salji pakcik hang..haha

    Panas lah hari ni..Aku baru makan kat Taman Cempaka ni

    BalasPadam
  6. hahaha...cmey cte cenggitu....haaa...eiyra da folo au...tc!!!~huhuh

    BalasPadam
  7. huahaha salji kat ipoh lau trun tu dh len mcm je tanda nye..just joke..

    BalasPadam
  8. nah amek freekick satu haha. buat entri khas kalau ipoh turun salji aku tunggu ni :D

    BalasPadam
  9. bes buddy - Mai pindah jgn x mai.
    Imanshah - TC ramai makwe poly.tak tau taste kau.
    Bazila - Jgn terkejut nnt gambar dgn santa klos.

    BalasPadam
  10. james Buns

    Sowie sikit, poli2 tak main, ala2 gediks semua itu

    BalasPadam
  11. ipoh dah la panas terik, ada hati nak saljikah? impossible :P

    BalasPadam
  12. IMANSHAH- Lepas ni kalau ada kes kena tikam dengan gadis poly.bukan salah gua ok. Haha.

    Enna - Ipoh ada salji.tepat jam 12 tgh mlm sampai 3 pagi. haha.

    BalasPadam
  13. hahaha nasib x bg kaki...

    kesian plak kat awek tu..
    sudi la follow blog sy ..;)

    BalasPadam
  14. erk erkkkkkkkkkkk


    kenape sebut salji. *mengidam2 guling atas salji*

    BalasPadam