Today :

22 November 2010

Merokok Merbahayakan Persahabatan

Lemah gemelai pergerakan "Kesatriaan baja hitam" ketika itu.Perlahan di keluarkan candu dari koceknya untuk menambah stamina badannya . Fuh , hembusnya. Bersawang kepulan asap di mukanya sambil raut wajahnya mempamerkan rasa lega.

Tidak jauh dari situ datang seorang lelaki.Bertopi hitam,berbadan tegap,kulit sawa matang dan kurang keimanan dalam diri datang meyapa .

"Rokok sebatang" pintas lelaki itu.

Contoh Rokok bagi yang jahil.(Ehsan Insan Comel).

Dengan gerakan sopan " Kesatriaan baja hitam " menghulurkan candu jenama kurang popular ke arah lelaki tersebut.Sudah menjadi lumrah perokok merokok tidak kira tempat dan waktu.Bila ketagihan meguasai diri.Asalkan keluar asap semua di isapnya.

Selang beberapa saat kelihatan kelibat "Bukan Abg yang Raba" turun dari tangga.Dengan ringkas megambil lagi sebatang dengan tenang. "Kesatriaan Baja Hitam " hanya mampu megerutkan dahi tanda pasrah .

"Sudah jatuh ,ditimpa tangga" begitu lah nasib yang di timpa " Kesatriaan Baja Hitam " apabila entah dari mana munculnya kewujudan " Pendekar Mustar " megambil sebatang lagi .Kali ini boleh jadi membuatkan dia hilang pertimbangan diri .

"Cinabeng! Esok duit rumah gua kolek dengan duit rokok sekali senang. " rakus balasnya.

"Relex la,gua hanya nak selamatkan nyawa kawan-kawan .Tak nak tengok lu mati cepat" Jawab Pendekar Mustar Dengan yakin.

Macam ni gua lagi cepat boleh mati tertekan duduk rumah lama-lama. Balas "Kesatriaan Baja Hitam" dengan tenang.

******
Gua hanya memerhatikan senario di ruang tamu rumah 24 pantai hill park yang berkesudahan dengan 0-0 tanpa jaringan. Nasib baiklah gua tak merokok walaupun dikelilingi oleh majoriti makluk perokok. dem !




4 ulasan: