Today :

23 November 2010

Hikayat Seekor Lalat

Pagi itu di kala penjuru meja warung Sala Thai.Belum sempat gua menghirup horlick suam gua..

Pek !

Mengelupur buat seketika sebelum terus senyap.Seksanya sakaratul maut.Tak bergerak lagi.Mungkin berakhirnya hayat seekor lalat di situ.

"Kak masuk lalat lah,buat air lain ya" bingkas gua.

Dan gua mengerak langkah meneruskan kehidupan seperti biasa.

*****

Gua ? gua adalah seekor lalat dari spesis Musca Domestica atau Lalat Rumah dari keluarga Diptera iaitu serangga yang mempunyai dua sayap. Gua adalah antara 1.5 juta spesis lalat yang berterbangan di seluruh dunia. gua berusia 8 hari dan pada usia sebegini gua sudah menjadi dewasa.

Gua sudah menghabiskan sekolah rendah dalam masa 2 hari, sekolah menengah dalam masa 2 hari dan melanjutkan pelajaran peringkat ijazahdalam masa 3 hari.

Kelmarin gua baru dianugerahkan dengan Ijazah Sarjana Muda Makanan dan Sampah Sarap.Tak ada konvokesyen macam lu orang,cuma ambil ijazah di tepi tong sampah sahaja.

Malam tadi, semasa gua berterbangan mencari sesedut makanan, gua singgah sebentar di lorong belakang sebuah bangunan.Gua nampak seorang perempuan yang cantik. Bergaya dan seksi sekali. gua singgah sebentar di atas bahunya sebab gua nak survey kalau ada sisa-sisa makanan yang ada sekitar kawasan itu. Malangnya gua hampir di "backhand" dengan tangannya sambil mulutnya memaki hamun gua. 'Celaka punya Lalat..!' kata beliau. gua dihina sebegitu rupa seolah-olah gua adalah seekor binatang.

Gua bukan binatang, "gua adalah serangga".BPR pun pernah buat lagu untuk gua. Walau gua dituduh sebagai pembawa penyakit dan virus yang merbahaya bersama-sama Sang Nyamuk, sekurang-kurangnya gua lebih baik dari dia.Seberapa ketika kemudian gua melihat dia dipimpin oleh seorang lelaki masuk ke dalam bilik belakang bangunan. Sekotor-kotor gua, engkau lebih kotor,lebih celaka !.

*******

Bersambung.

13 ulasan:

  1. hahahaha.. btoi2... BPR- aku hanya serangga ka tajuknya.. hahahaha~
    bila part 2 plak nih?? hahaha~

    BalasPadam
  2. Haha..Biar la gua peram dulu.

    maybe sampai part 4.

    :D

    BalasPadam
  3. terbaek ^^
    jgn peram lma sgt..
    kang jd tuak ^^

    BalasPadam
  4. lu habiskan exam dulu baru sambung part II..hehe

    BalasPadam
  5. hahahha,... cam best lak cite lalat ni... hii...=D

    BalasPadam
  6. siap ada series lagi cerita nih
    ohh cam drama sudah! ^.^

    BalasPadam
  7. drama lalat yang berkelana... hahhahah... akhir nye temui ajal dalam segalas air horlicks suam... ekekekk....

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. dem..gua make sure dia mati d sisi tahi lalat siti nurhaliza.

    BalasPadam
  10. tahi lalat siti nurhaliza??? kenape x sharifah aini je... senang skit nak cari tahi lalat nye.... ekekkeke....

    BalasPadam
  11. heheee... cepat2 sambung tauuu...

    BalasPadam
  12. karangan bibiliografi terbaik gua fikir
    *kalau xclap.lme xblajar bm..
    singgah & follow:)

    http://thyyunxthiya.blogspot.com/

    BalasPadam