Today :

10 Jun 2011

Jumaat dulu-dulu

Haritu gua betul-betul tengah ada mood nak pergi sekolah ugama.Gua check lagi sekali dalam beg.

"Nahu sorof,ade."

"Tauhid,Ade."

"Tafsir ,Huh xde?" gua start garu kepala.Gua cuba imbas kembali kali terakhir kelibat buku Tafsir Quran .Ah,baru gua ingat.Azizi pinjam buat goal bola sepak kertas semalam.

Selalunya gua memang malas ke sekolah ugama,tambahan lagi sekolah ugama start pukul 3 petang seiring dengan time hindustan start.Banyak kali juga gua tak sampai sekolah ugama gara-gara tumbukan Shah Rukh Khan dan golekan Kajol.

Tapi di sebabkan gua ada project yang dah janji dengan Razak ( Nama Timbangan ) gua terpaksa turun ke sekolah ugama juga dengan matlamat lain iaitu melaksanakan project dengan Razak.

Setibanya di sekolah ugama,semua budak-budak tiada di dalam kelas.Semua ustazah dengan ustaz pun tak kelihatan.Gua bertambah hairan.Nak call razak masa itu,tak ada handpone lagi.

Mustahillah kalau gua orang pertama hadir sekolah.Ini sudah melampaui pecah tradisi.

Akhirnya,gua megambil keputusan untuk pulang menonton hindustan dengan perasaan sedikit bingung.Sampai saja di rumah gua memberitahu Mahazir dan isteri tentang kejadian misteri di sekolah itu.

Mereka tak banyak compelin.Hanya raut wajah ada sedikit kehairanan.Tetapi akhirnya mereka percaya juga walaupun dalam diri ada 1001 tanda tanya.

****

Kenapa over sangat ke gua punya helah nak tengok hindustan dulu-dulu ?

(gua tau isteri mahazir dan mahazir mesti dapat detect,tapi dia kesian tengok gua kan kan)

keh keh keh!

3 ulasan:

  1. kalau gua.. bontot lu dah jadi sasaran...

    aum...

    BalasPadam
  2. kenapa aku kene bace 3x baru aku faham ape yg ko nak sampaikan?

    kenape?kenape?

    negatif sgt ke IQ aku ni?

    aghh~

    BalasPadam