Today :

01 Disember 2010

Saya Dan Kitaran Kehidupan

Pagi

Soal dunia memang terlalu rumit.Lagi banyak kita bergaul dengan orang.Lagi banyak pekara aneh kita terokai.Kehidupan memang terlalu subjektif. Politik ,ekonomi ,sukan ,jual beli naga dan singa semua termasuk juga dalam aspek kehidupan. Bila gua buka mata ,gua akan menghasilkan satu lagi kehidupan.

Tengahari

Bukan hari-hari kita lalui dengan jenaka.Kadang-kadang kita perlu seriyus dengan persekitaran di sekeliling.Memang Luck dalam sejarah hidup gua harini gua makan kentaki percuma.Rezeki kan jangan di tolak .

Petang

Tuhan Maha Adil , Gua ada kena brain wash dengan bos gua haritu pasal kehilangan barang dan kekurangan kuantiti barangan di sektor pekerjaan. Iya lah bukan 24 jam gua tercipta untuk menjaga harta duniawi bukan . Tanpa superpower macam mana-mana hero.Gua berjaya menangkap gambar pencuri itu.Harap-harap polis dapat jalankan tugasnya dengan baik.

Senja

Hujan mempegaruhi aspek kehidupan ,kadang-kadang hujan menjadi punca kehabisan satu kitaran hidup manusia. Akibat hujan ,jalan basah dan licin .Gua melihat 2 manusia sedang menronta-ronta menghabiskan sisa-sisa kehidupan di jalan raya.Gua rasa tak teruk sangat cuma darah keluar dari rongga hidung dan telinga .Biarlah itu urusan dia dengan Maha Pencipta.

Malam

Harini nasib gua balik barangkali.Gua lihat kucing belang nakal terlentang di bawah kereta satria milik Pendekar Mustar .Gua capai asadi saiz 8 ,gengam erat dengan posisi membunuh.Tiba-tiba gua lihat dia megeletar kesejukan akibat malam.Gua batalkan niat gua sebelum peyesalan meyelubungi hidup gua.Kucing bukan beban kehidupan.

9 ulasan:

  1. kdg2 gua tak lu ckp apa.tapi yg penting gua senyumla tiap kali bc entry lu HAHA otai xgua ckp lu gua?

    BalasPadam
  2. yey!!!! si belang tersekamat...
    mr. james buns telah berdamai.. ^_^

    BalasPadam
  3. tihok saya tak pandai cakap lu gua.

    kurang sopan kan. ha ha ha.

    ayie . nasib dia.

    BalasPadam
  4. wow. part bersukannye mana? HAHA. XD

    BalasPadam
  5. balik bersukan lah melihat kemalangan itu.

    BalasPadam
  6. awak awak! awak x bersenam ke?? uhuuu

    BalasPadam